Post BLOG 11 maart 21

De opbrengst van naar buiten kijken – dit ziet BAM Energie & Water

BAM Energie & Water legt ondergrondse infrastructuur aan voor netbeheerders en waterbedrijven.
Hoofdinfra, huisaansluitingen, smart metering, chargers voor elektrische voertuigen.

We hebben met hen naar buiten gekeken.
Dit is de opbrengst.

Markt

  • We zien netbeheerders met steeds hogere verwachtingen.
    Over informatievoorziening en over serviceverlening.
    Betere en snellere informatie over voortgang van werkzaamheden.
    En ze willen dat hun klanten steeds beter bediend worden.
  • We zien nieuwe opdrachtgevers die zwaar inzetten op ultieme klantervaring/klanttevredenheid.

Sector

  • We zien een sector die te maken heeft met schaarste aan technisch uitvoerend personeel.
  • En veel monteurs zien we als zelfstandige aan de slag gaan.

Economie / wet- en regelgeving

  • De energietransitie zorgt voor een verdere toename in het volume van het type werkzaamheden van ons specialisme.

Digitale trends en ontwikkelingen

We maken aansluitingen voor bedrijven en consumenten – zij zijn de eindgebruikers van onze diensten.
Opdrachtgevers eisen dat wij prettige klantervaringen creëren.
Bedrijven en consumenten eisen steeds meer service en invloed.
Hun referentiekader verandert doordat ze steeds meer online zaken doen.
Van een webshopbestelling weten ze hoe laat deze wordt bezorgd. Waarom dan een hele dag thuis wachten op de monteur die de meterkast komt opnemen?

Dat geldt ook voor de monteurs. Ook zij brengen buiten hun werk veel tijd online door.

Met dat in het achterhoofd zien we deze relevante trends:

  • Gebruikers verwachten simpel en zorgeloos gebruik.
    Als klant, maar ook als werknemer.
  • Moderne (zakelijke) consumenten willen invloed en keuzes hebben.
  • Ze waarderen zelfstandigheid; ze verwachten selfservice functionaliteiten.
    Zelf kunnen bepalen, wanneer en hoe het hún uitkomt.
  • Gebruikers verwachten gepersonaliseerde tools, functies en content.
    Andersom – ze verwachten niets dat niet past bij hun voorkeuren of eigenschappen.
  • Telefoons en tablets worden steeds slimmer en krachtiger.
    Deze kracht benutten maakt het werken makkelijker, fijner en ongevoeliger voor fouten.
  • Door de kracht van social / community te gebruiken wordt direct duidelijk hoe jouw service wordt ervaren.
  • De patronen van de platformeconomie laten zien dat je geen vaste assets (hotels, taxi’s, huizen, monteurs) hoeft te hebben om de dienst te kunnen aanbieden.

Verwachtingen

Hierboven staan al best veel concrete verwachtingen.
Op iets hoger abstractieniveau zien we deze verwachtingen:

  • Betrouwbaar proces
    (niets zo irritant als thuis wachten op iemand die niet op komt dagen)
  • Efficiënt proces
    (repeterend proces, elke efficiëntiewinst telt lang door)
  • Kwaliteit
    (fouten zijn killers voor klanttevredenheid, werkplezier, betrouwbaarheid én marge)

Van Inzicht naar Visie

Hierboven staat de opbrengst van het naar buiten kijken.
Eerder keken we al naar binnen, naar de remmers en versnellers.
Binnen + Buiten geeft het Inzicht dat nodig is om te bepalen Wat je wil.

 

Schets wat je wil.
Hoe je als bedrijf wil zijn, wil werken.
Bouw dat beeld op het Inzicht dat je hebt verkregen.

Wat het echt opleverde

Interessante opbrengst?
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de knikkers.

Daarom de knikkers op een rijtje:

  • Schaalbare operatie
  • Toekomstbestendige procesondersteuning
  • Faalkosten -80%
  • Digitaliseringsgraad +75%
  • Resultaat +20%
  • Cashpositie +€ 1 miljoen
  • Terugverdientijd < 2 jaar
  • Medewerkerstevredenheid +60%

Welke knikkers liggen er voor jouw bedrijf?
Uurtje sparren?
Dan is dit interessant.

0 Shares

Ruurd Portman

Digitaal strateeg | eigenaar - we maken bouw en industrie beter, sneller en fijner - strategie en realisatie - Digitale Transformatie - Smart Industry

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
0 Shares
Share
Tweet