Post LIn 21 juni 21

Focussen op klanten slaat nergens

Als je de rest negeert.
Als je leveranciers, ketenpartners en je eigen medewerkers niet ook ziet als klanten.

Als je niet inzet op fijne samenwerking met deze partijen is het lastig om het goed te doen richting je klanten.
Jouw bedrijf functioneert alleen in een goed werkend ecosysteem.

Leg je focus op het ecosysteem van je bedrijf.
Zorg ervoor dat daar frictie in welke vorm dan ook wordt opgelost.
Door digitalisering menselijk in te zetten.
Zodat iedereen graag met je samenwerkt en voor je werkt.
En het vuur uit zijn sloffen voor je loopt als dat eens nodig is.

Dát is duurzaam en ook nog eens consistent.
Zeggen dat je digitaal en modern wil zijn en tegelijk ouderwets omgaan met iedereen binnen je ecosysteem is dat niet.

Je blindstaren op de klant in plaats van waarde toevoegen aan je ecosysteem is één van de belangrijkste faalfactoren bij digitalisering van bedrijven.

Menno Lanting schrijft erover in zijn nieuwste boek. Hij noemt het Bad Karma.
Met ons Canvas Digitale Strategie krijg je het stappenplan om je doel te bepalen.

 

0 Shares

Ruurd Portman

Digitaal strateeg | eigenaar - we maken bouw en industrie beter, sneller en fijner - strategie en realisatie - Digitale Transformatie - Smart Industry

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
0 Shares
Share
Tweet