Post LIn 15 juni 21

IoT, AI, AR, VR, BIG DATA, het is allemaal niet relevant

Technologie is een middel, geen doel.
Je hebt er niets aan.
Als je er geen toegevoegde waarde mee creëert.

Als je niet weet hoe je bedrijf er sneller, beter of makkelijker mee wordt.
Hoe je er blijere klanten mee maakt.
Of de relaties met je leveranciers verbetert.

Zorg dat je weet wat de technologie inhoudt.
Wat het kán doen voor je.
Maar zorg vooral dat je weet hoe je als bedrijf je toegevoegde waarde vergroot.

Zorg er ook voor dat je klaar bent om nieuwe technologie te implementeren.
Dat ben je niet als Excel en overtypen jouw belangrijkste automatisering is.
Dan is hippe technologie zoiets als de vleugel van Max Verstappen op een Lada.
Klinkt tof, maar het slaat nergens op.

Focussen op technologie in plaats van meerwaarde is één van de belangrijkste faalfactoren bij digitalisering van bedrijven.

Menno Lanting schrijft erover in zijn nieuwste boek.
Ons Canvas Digitale Strategie geeft het stappenplan om je doel te bepalen.

0 Shares

Ruurd Portman

Digitaal strateeg | eigenaar - we maken bouw en industrie beter, sneller en fijner - strategie en realisatie - Digitale Transformatie - Smart Industry

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
0 Shares
Share
Tweet